Udlændingepolitik
Bevar det danske værdifællesskab
Sådan løser vi udlændingepolitikken fra bunden
Danmark er et gammelt land med en 1.000-årig historie. Vi skal forblive et selvstændigt land, hvor danskerne kan leve i frihed og tryghed, bevare vores rødder i den kultur, vi er rundet af og udvikle os i samspil med omverdenen.
Danmark skal kunne tiltrække de dygtige, som vil bidrage positivt og øge vores velstand, så vi kan aflevere et rigt og trygt samfund til vores børn og børnebørn.
Men de udlændinge, som ikke ønsker at tilpasse sig livet i Danmark på danskernes værdier og ikke evner at forsørge sig selv, skal vi slet ikke lukke ind.
Politikerne har igennem mange år forsøgt at reparere på den skade, som udlændingeloven fra 1983 har påført det danske samfund. De har kaldt det stramninger. Men problemerne er ikke blevet løst. De er kun blevet lappet på.
Vi foreslår at gennemføre en udlændingepolitik, der griber fat om nældens rod og løser problemerne fra bunden. Lappeløsninger skal høre fortiden til.
Danmark skal kunne tiltrække de dygtige, som vil bidrage positivt og øge vores velstand, så vi kan aflevere et rigt og trygt samfund til vores børn og børnebørn.
Men de udlændinge, som ikke ønsker at tilpasse sig livet i Danmark på danskernes værdier og ikke evner at forsørge sig selv, skal vi slet ikke lukke ind.
Politikerne har igennem mange år forsøgt at reparere på den skade, som udlændingeloven fra 1983 har påført det danske samfund. De har kaldt det stramninger. Men problemerne er ikke blevet løst. De er kun blevet lappet på.
Vi foreslår at gennemføre en udlændingepolitik, der griber fat om nældens rod og løser problemerne fra bunden. Lappeløsninger skal høre fortiden til.
De tilpasningsdygtige er velkomne
Danmark skal være et attraktivt land for tilpasningsdygtige udlændinge, der kommer for at arbejde. De gør Danmark rigere og tilfører samfundet ny viden, nye input og forbinder os til omverdenen.
Men de udlændinge, som ikke ønsker at tilpasse sig livet i Danmark på danskernes værdier og ikke evner at forsørge sig selv, skal vi slet ikke lukke ind.
De kriminelle udlændinge skal vi skille os af med resolut og konsekvent. Det kan lyde hårdt, men det er nødvendigt for at reparere på 40 års fejlslagen politik.
Derfor mener Nye Borgerlige at:
- Der skal indføres et nyt asylsystem med stop for spontan asyl
- Udlændinge her i landet skal forsørge sig selv
- Og udlændinge, der dømmes for kriminalitet, skal udvises konsekvent og efter første dom.
Vi kan, hvis vi vil
Vi kan løse udlændingepolitikken fra bunden – hvis vi vil. Det kræver politisk vilje, brud med gamle dogmer og samarbejde på tværs af partier. Men gevinsten for Danmark og danskerne vil være stor.
Vi skylder dem, der før os byggede Danmark, og vi skylder vores børn og børnebørn, der skal overtage efter os at få det gjort.
I alt for mange år har udlændingepolitikken nok været til gavn for de migranter og indvandrere, Danmark har lukket ind – men ikke til gavn for danskerne og det danske folkelige fællesskab.
- Den mislykkede udlændingepolitik har kostet danskerne alt for mange penge
- Den har ført parallelsamfund præget af vold og undertrykkelse med sig
- Den har skabt utryghed, fremmet en dominanskultur og øget bandekriminaliteten
- Den har kostet det tillidsbaserede nationale værdifællesskab dyrt
- Den har svækket vores nationale sammenhængskraft.
Vi kan, hvis vi vil
Vi kan løse udlændingepolitikken fra bunden – hvis vi vil. Det kræver politisk vilje, brud med gamle dogmer og samarbejde på tværs af partier. Men gevinsten for Danmark og danskerne vil være stor.
Vi skylder dem, der før os byggede Danmark, og vi skylder vores børn og børnebørn, der skal overtage efter os at få det gjort.
I alt for mange år har udlændingepolitikken nok været til gavn for de migranter og indvandrere, Danmark har lukket ind – men ikke til gavn for danskerne og det danske folkelige fællesskab.
- Den mislykkede udlændingepolitik har kostet danskerne alt for mange penge
- Den har ført parallelsamfund præget af vold og undertrykkelse med sig
- Den har skabt utryghed, fremmet en dominanskultur og øget bandekriminaliteten
- Den har kostet det tillidsbaserede nationale værdifællesskab dyrt
- Den har svækket vores nationale sammenhængskraft.
Magten tilbage til Folketinget
Vi vil gøre folkestyret stærkere, øge sammenhængskraften i samfundet og styrke de værdier, der binder os sammen som et folk i vores eget land.
For at kunne gennemføre en løsningsorienteret udlændingepolitik uden lappeløsninger, skal ændringer i udlændingepolitikken altid kunne besluttes i det danske Folketing.
På afgrænsede områder vil Folketinget derfor være nødt til at fravige fortolkninger af konventioner. Det kan vi godt, hvis vi vil, uden at Danmark lider skade internationalt.
Politikerne må erkende, at konventioner, som måske var gode nok i deres oprindelige ordlyd, i de efterfølgende fortolkninger og afgørelser er gået for langt. De har udvandet folkestyret og berøvet Folketinget muligheden for at gøre det rigtige og fornuftige.
Det har f.eks. aldrig været meningen, at der skulle føres udlændingepolitik med Den Europæiske Menneskerettighedskonvention.
Folketingets love skal uimodsagt gælde for:
- Hvem der tildeles ophold og statsborgerskab i Danmark
- Hvilke forhold, der medfører udvisning
- Hvordan sociale sikringsordninger for udlændinge organiseres.
Det er ikke antallet af stramninger, der er afgørende
Den evindelige konkurrence om at indføre flest stramninger har ført politikerne på afveje.
Men det nytter ikke at indføre stramninger, hvis de ikke virker og løser problemerne.
I bestræbelserne på at berolige danskerne er der blevet ført megen symbolpolitik og indført mange lappeløsninger, som ikke har løst udlændingepolitikken fra bunden.
Tværtimod er problemerne blevet større, og tilmed har mange af de såkaldte stramninger medført ulemper for almindelige lovlydige danskere og svækket det tillidsbaserede samfund, som vi har bygget vores velstand og nationale solidaritet på.
Vi vil have et opgør med lappeløsningerne og symbolpolitikken, og vi opfordrer til en rationel og fornuftsbetonet debat om løsninger, der fremtidssikrer Danmark, styrker dansk kultur, national samhørighed og danske værdier.
Det er ikke antallet af stramninger, der er afgørende
Den evindelige konkurrence om at indføre flest stramninger har ført politikerne på afveje.
Men det nytter ikke at indføre stramninger, hvis de ikke virker og løser problemerne.
I bestræbelserne på at berolige danskerne er der blevet ført megen symbolpolitik og indført mange lappeløsninger, som ikke har løst udlændingepolitikken fra bunden.
Tværtimod er problemerne blevet større, og tilmed har mange af de såkaldte stramninger medført ulemper for almindelige lovlydige danskere og svækket det tillidsbaserede samfund, som vi har bygget vores velstand og nationale solidaritet på.
Vi vil have et opgør med lappeløsningerne og symbolpolitikken, og vi opfordrer til en rationel og fornuftsbetonet debat om løsninger, der fremtidssikrer Danmark, styrker dansk kultur, national samhørighed og danske værdier.
Hvor finder vi flertallet?
En løsningsorienteret udlændingepolitik kan kun gennemføres, hvis der er et flertal i Folketinget for den.
En samlet plan, som løser problemerne fra bunden
Der er behov for en samlet plan for en løsningsorienteret udlændingepolitik, som ikke indeholder lappeløsninger, men griber fat om nældens rod og løser udlændingepolitikken fra bunden.
En løsningsorienteret udlændingepolitik kommer i vores analyse ikke uden om at skulle røre ved de konventioner og aftaler, som Danmark er en del af.
Politikerne må indse, at udlændingepolitikken skal hjemtages til Folketinget, så det er Folketingets vilje, der udtrykkes gennem forvaltningen og retsafgørelser – og ikke som i dag en vildtvoksende hæk af forgrenende afgørelser fra udenlandske domstole, der lukker folkestyret ude.
40 års ørkenvandring ovenpå den fatale udlændingelov fra 1983 bør mane til nytænkning.
Vi tilbyder konstruktiv og åben dialog uden fordomme
Vi er klar over, at andre partier ikke alle har samme fokus på at løse udlændingepolitikken fra bunden, som Nye Borgerlige har.
Nogle partier har levet godt og længe af at foreslå lappeløsninger. Det vil kræve en nyorientering at gå ind på Nye Borgerliges tanker om at løse problemerne til bunds.
Vi vil derfor invitere til en konstruktiv og åben debat med vores partnere i politik, der deler vores bekymring ved at lade stå til, så vi i fællesskab kan finde løsningerne.
Fordele
Der er store fordele for danskerne såvel som for udlændinge ved en løsningsorienteret udlændingepolitik
Lavere kriminalitet
Kriminelle udlændinge skal udvises konsekvent og efter første dom.
Målsætningen med en løsningsorienteret udlændingepolitik er, at overrepræsentationen i kriminalitetsstatistikkerne skal afløses af en statistik, der viser, at udlændinge, uanset hvilket land de kommer fra, er mindre kriminelle end danskere i samme aldersgruppe.
Målsætningen vil kunne nås på relativ kort tid, da den præventive effekt i konsekvent at udvise kriminelle udlændinge vil være stærk.
Vold og utryghed er blevet kendetegnende for en mislykket udlændingepolitik. Det skal vi, og det kan vi ændre på. Både til gavn for trygheden i samfundet og til gavn for de udlændinge, som godt kan opføre sig ordentligt.
I takt med, at kriminelle udlændinge udvises konsekvent efter første dom, og der stilles krav til alle udlændinge om selvforsørgelse, vil gruppen af udlændinge i Danmark ændre sig i en positiv retning.
De kriminelle vil blive sendt ud af landet. De, der ikke ønsker at bidrage, må rejse et andet sted hen. De tilbageværende vil i langt højere grad have et incitament til at overholde loven og opdrage deres egne børn til gode medborgere, hvis de vil blive boende i Danmark.
Opløsning af parallelsamfund
De sociale boligbyggerier er bygget og betalt af danskerne for at give almindelige familier uden høje lønninger et godt sted at bo og deres børn et godt sted at vokse op. Sådan kan det blive igen, når vi løser udlændingepolitikken fra bunden.
Parallelsamfundene i de såkaldte ghettoområder er bygget op om indvandrersamfund baseret på islamiske normer og værdier. De er kendetegnet ved lav selvforsørgelsesgrad og stor afhængighed af offentlige ydelser.
Der er høj kriminalitet, og familierne præges ofte af social kontrol og vold i hjemmet.
Når de kriminelle udlændinge udvises, og de tilbageværende udlændinge ikke længere kan leve af offentlig forsørgelse, og vi samtidig sætter ind over for islams indflydelse i samfundet, vil karakteren af ghettoområderne forandre sig.
Der vil blive ledige lejligheder, som kan overtages af danske familier og tilpasningsdygtige udlændinge. Danskerne vil igen være i flertal i alle de sociale boligforeninger.
Man kan forudse, at ghettoerne i det store og hele vil forsvinde. Et langt bedre alternativ end at rive hele boligblokke ned for at sprede utilpassede indvandrere ud i andres boligområder.
Den løsningsorienterede udlændingepolitik vil på den måde skabe bedre resultater i et hurtigere tempo i de udsatte boligområder, end skiftende regeringers ghettopakker har evnet.
Større tillid og mindre kontrol i samfundet
Det danske samfund bør være kendetegnet ved høj tillid og lav kontrol. I de senere år oplever mange, at det er gået i den forkerte retning. Meget i den udvikling skyldes den fejlslagne udlændingepolitik.
Når udlændinge ikke længere skal have bistandshjælp og andre sociale ydelser, vil det være muligt at afvikle det meget rigide kontrolsystem, som er bygget op omkring jobcentrene.
Vi vil så få mulighed for at genindføre et system bygget på tillid og national solidaritet mellem danskerne, og de umulige jobcentre, der plager de syge og nedslidte, kan lukkes
Bandekriminaliteten vil få sværere vilkår, og den forråelse, som uintegrerede indvandrere og efterkommere fra de muslimske lande har ført med sig, vil blive mindre.
Det giver mulighed for at afvikle mange af de meget indgribende tiltag såsom zoneforbud og intensiveret overvågning, som i dag også rammer lovlydige borgere.
Udlændinge bliver en gevinst frem for en byrde
Med en løsningsorienteret udlændingepolitik, der kun tiltrækker de tilpasningsdygtige udlændinge, der overholder loven og forsørger sig selv, vil danskerne igen kunne møde udlændinge i Danmark med den venlighed og imødekommenhed, der falder de allerfleste danskere naturligt.
Det kan ikke skjules, at årtiers fejlslagne udlændingepolitik har ført til en polarisering i det danske samfund, og at udlændinge i dag ofte bliver set skævt til eller oplever stigmatiserende behandling fra danskere.
Der er statistisk belæg for at være kritisk overfor indvandringen, som den er foregået. Både i forhold til den voldsomme kriminalitet blandt indvandrere og efterkommere fra de muslimske lande og i forhold til denne gruppes træk på de offentlige kasser.
At det afspejler sig i mødet med den enkelte udlænding, som nødvendigvis ikke har gjort noget forkert, er ikke ønskeligt, men dog forklarligt.
Danskerne er generelt et åbent og tolerant folkefærd, og ansvaret for stigmatiseringen og polariseringen påhviler de politikere, der i årtier har afvist at løse udlændingepolitikken fra bunden.
Udlændinge vil gøre Danmark rigere og ikke fattigere
Udlændinge skal forsørge sig selv og ikke leve af offentlig forsørgelse.
Løser vi udlændingepolitikken fra bunden, vil udlændinge i Danmark gøre os rigere og samtidig gøre det muligt at sænke skatter og afgifter.
I dag belaster den mislykkede udlændingepolitik med en gennem årene massiv indvandring fra de muslimske lande i Mellemøsten og Nordafrika de offentlige finanser med 33 milliarder kroner om året.
Udlændinge fra vestlige lande, der kommer for at arbejde, yder derimod i gennemsnit et positivt nettobidrag til statens finanser og et væsentligt bidrag til vores BNP.
Adgang for udlændinge fra udvalgte lande knyttet til arbejdsmarkedet er således en god forretning for det danske samfund og også til fordel for udlændingen selv.
Hvis ikke-vestlige indvandrere havde samme gennemsnitlige bidrag til statskassen som vestlige indvandrere, ville statsfinanserne kunne forbedres med op til 30 mia. kr.
Det fortæller noget om det økonomiske potentiale i en løsningsorienteret udlændingepolitik, som her er beskrevet.
Spørgsmål & svar
Hvem skal vi give ophold i vores land?
De, der deler vores værdier, overholder vores love, forsørger sig selv og vil tilpasse sig et liv i Danmark.
Hvem skal udvises?
De udlændinge, som forbryder sig imod danske love – konsekvent og efter første dom.
Hvad med mennesker, der bliver forfulgt?
Når udlændingepolitikken er løst fra bunden, kan Danmark modtage en kvote af flygtninge med henblik på permanent bosætning fra lande og kulturer, som passer ind i Danmark.
Hvordan bliver man dansker?
Ved at tage de danske værdier til sig, assimilere sig ind i det danske samfund og udvise loyalitet og troskab overfor sit nye fædreland.
Hvad med konventionerne?
Danmarks udlændingepolitik skal fastsættes i Danmark, bestemmes af danskerne og vedtages af politikere, der kan afsættes ved frie, direkte valg.
Hvad med islam?
Mennesker må tro og mene, hvad de vil, men islam skal ingen indflydelse have i samfundet.